Przejdź do głównej zawartości

Wielkość ma znaczenie!

Nie, nie zamierzam świntuszyć :P Ja o fotografii a raczej o jej prezentacji.
Ostatnio jestem osobą odpowiedzialną za pewien lokalny konkurs fotograficzny. Przyjmuję zdjęcia, sprawdzam czy zgodne z regulaminem i inne takie rzeczy. Uderzyła mnie jedna rzecz. Wielkość wydruku ma znaczenie. Dobre zdjęcie w małym formacie prezentuje się gorzej, wręcz niknie gdy się je położy przy zdjęciu gorszym ale wydrukowanym w dużym rozmiarze. Inna sprawa to jakość tego wydruku. Jak drukarki domowe to tylko te naprawdę dobrej jakość - bo inaczej wydruk jest znacznie gorszy niż z profesjonalnego labu. A każde jury ogląda to co dostaje. Wiec dbajcie o jakość wydruków, które wysyłacie.
Ja wiem - wydruk kosztuje. Dobry wydruk kosztuje jeszcze więcej.  Więc jak już wydawać te pieniądze to z sensem :) Ja zwykle gdy wysyłam coś na konkurs wybieram  jedno - dwa zdjęcia wydrukowane w formacie 30x45 cm (no chyba, że są inne wymagania), w dobrym labie i na dobrym papierze.
Ostatnio byłam na wernisażu fotografii niejakiego W.P. Po osobie o jego renomie spodziewałam się pięknych zdjęć, pokazanych tak by można się było w spokoju zachwycać. Niestety. Zamiast tego były ciasno upchane zdjęcia w formacie 20x30 cm. Lup niestety nie było. Oglądało się to źle. Bardzo źle.



 WIELKOŚĆ MA ZNACZENIE!



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Czarny poniedziałek

W dniu dzisiejszym w Starachowicach podobnie jak i w całej Polsce odbył się protest kobiet.
Oto kilka ujęć.







Pieczenie babki

No prawie ... w każdym razie dużo mąki, zabawy i dwie super dziewczyny: Kasia i Jagoda. Efektem wspólnego popołudnia sa takie ujęcia:









Dziękuję Tomaszowi za udostępnienie sceny w Starachowickim Centrum Kultury  Mietkowi za wsparcie techniczne :)

Jeszcze jeden wschód ...

...niby jeden z wielu ale jednak bardzo szczególny - bo dziecko chciało wstać o trzeciej nad ranem by pojechać i zobaczyć wschód słońca latem. Byłyśmy w Wąchocku. Takich chmur to jeszcze na zdjęciach nie miałam. Fotografowałam mało z wiadomych względów i z wiadomych względów nie brałam statywu ;) To jeden z najfajniejszych  moich wschodów!





Mała pozdrawia wszystkich śpiochów ;)