Przejdź do głównej zawartości

do diabła z techniką?



Ostatnio spotkałam się z opinią, że technika w fotografowaniu jest nieważna. Że ważny jest szeroko rozumiany „przekaz” jaki ma owo zdjęcie nieść. Że ten przekaz jest znacznie ważniejszy niż sama technika. Że to tytuł ma krzyczeć, przyciągać uwagę – tak jakby dziełem był ów tytuł a nie samo zdjęcie. Że to tytuł ma naprowadzać widza by dostrzegł to co autor chciał pokazać. Tylko niestety często jest tak, że tytuł krzyczy a zdjęcie do tego jest … nijakie. Dochodzi czasami do tego, że zwracający uwagę na stronę techniczną – a nawet wręcz sugerujący jak poprawić odbiór zdjęcia uważani są za „hejterów”.
Zastanawiam się jak osoby zajmujące się fotografią mniej lub bardziej poważnie mogą uważać, że jakość to przeżytek. Moim zdaniem DOBRA fotografia powinna łączyć w sobie przekazywane wrażenia z jakością. Fotografia powinna mówić sama za siebie, nie powinna potrzebować do tego słów. Technika jest ważna by pokazać to co się chce dokładnie tak jak się chce ...  a nie tak jak "wyjdzie".

Ale to takie tylko moje dywagacje … jak Wy myślicie?




Komentarze

  1. Dobry tekst i świetne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja myślę, że miejsce znajdzie się i dla kiepskich zdjęć z genialnymi tytułami i dla genialnych zdjęć z kiepskimi tytułami :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tylko czy jest to to samo miejsce? Jeżeli mogę to wole genialne zdjęcia - mogą być nawet bez tytułów.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie lubię wymyślać tytułów, nie umiem robić świetnych technicznie zdjęć, natomiast ...uwielbiam robić zdjęcia i bardzo bym chciała żeby były świetne;)
    Te powyżej bardzo mi się podobają i też takie chcę...niestety brak mi czasu na lepsze opanowanie obróbki, więc marne szanse:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obróbki to tu zbyt dużo nie było :)
      Dzięki Jola.

      Usuń
  5. Julii Margaret Cameron też zarzucali, że robi fotografie niedoskonałe technicznie... jej zdjęcia przeszły do historii a o niej się pamięta. O tych co robili jej wywody na tematy doskonałości technicznej już się raczej mniej pamięta.
    Co nie oznacza oczywiście, że technika jest nieistotna - ale oprócz niej trzeba mieć też jeszcze coś innego do przekazania.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Czarny poniedziałek

W dniu dzisiejszym w Starachowicach podobnie jak i w całej Polsce odbył się protest kobiet.
Oto kilka ujęć.







Radkowice po raz nie wiem który :)

Bardzo lubię to miejsce - klimatyczny drewniany kościółek położony w urokliwym miejscu. Wielkanocny wieczór spędziłam marznąc, fotografując go ponownie :)




Na faceliowym polu szczęścia

Muszę przyznać, że ostatnio zaniedbywałam bloga - ale nie dlatego, że nie robiłam zdjęć :)) Postaram się poprawić :)
Kilka zdjęć z wypadu z moim Małym Szczęściem na pole facelii.