Przejdź do głównej zawartości

gdy światło nie dopisuje ...

Czasami po prostu robi się zdjęcie wtedy gdy można. Nie można poczekać na lepsza porę, ciekawsze światło, czy kontrast jaki by się chciało. W czasie wyprawy do Toskanii czasami było światło po prostu miodzio a czasami ... fotografowało się w bardzo nieprzyjaznym świetle. Czasami pomagał polar ale na 300 mm nie mam dobrego filtra polaryzacyjnego. Co robić? Całe szczęście, że jest RAW.
Przeglądając zdjęcia zastanawiałam się dlaczego to ujęcie nie zostało skasowane w aparacie:

Po chwili: a tak - chodziło mi o te kupę krzaków na szczecie wzgórza. Na zdjęciu wygada to o wiele gorzej niż wtedy w rzeczywistości. Mdłe kolory, brak kontrastu no po prostu nijakie. 
Otworzyłam RAW w cameraraw i zaczęłam się bawić suwakami .. i zaczęło to wyglądać trochę lepiej. Trochę zabawy maskami ... przekadrowałam ...
 

Potem zastanowiłam się czy nie lepiej by było w BW  i tak zostawiłam.
 

Dlatego właśnie lubię format RAW :)

Komentarze

  1. No teraz to mnie dobiłaś, toż to oszustwo jest;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Efekt jest jednak fantastyczny, to fakt:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakie oszustwo - wszystkie dane były zapisane - trzeba było je tylko wyjąć :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak, tak, a słońce gdzie Ci się zapisało, skoro było głęboko ukryte za chmurami? Oszustwo jak nic:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jola - przyjrzyj sie pierwszemu ujęciu - odrobinę je widać, po pociagnięciu krzywych wychodzi bardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Szkoda, że nie da się tak pociągnąć w realu, miałabym je cały rok na zawołanie, tylko musiałabym najpierw do Ciebie na korepetycje z ciągnięcia się zapisać, bo jak dotąd za takie zabawy jakoś się jeszcze nie wzięłam na dobre, moje efekty nie są takie śliczne.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Na faceliowym polu szczęścia

Muszę przyznać, że ostatnio zaniedbywałam bloga - ale nie dlatego, że nie robiłam zdjęć :)) Postaram się poprawić :)
Kilka zdjęć z wypadu z moim Małym Szczęściem na pole facelii.





Radkowice po raz nie wiem który :)

Bardzo lubię to miejsce - klimatyczny drewniany kościółek położony w urokliwym miejscu. Wielkanocny wieczór spędziłam marznąc, fotografując go ponownie :)




Rydno 2017

Tradycyjnie jak co roku i tego roku się odbyło ;))
Oto kilka moich zdjęć.









Można było zobaczyć jak powstają wyroby z filcu.



 Ulepić sobie coś z gliny.










Zobaczyć jak uzyskiwano się miedź z malachitu.