Przejdź do głównej zawartości

Potęga RAW'a

 Dlaczego warto robić zdjęcia w RAWach? Bo z jednej foty możesz mieć trzy i to zupełnie różne w charakterze :)
Poniższe foty zostały wywołane z tego samego RAWa . Pierwsze na ustawieniach domyślnych, drugie ma skorygowany balans bieli i zdjęcie zielonego krzywymi a przy trzecim bawiłam sie kontrastem lokalnym by spotęgować mgłę. A Wy - które najbardziej lubicie? :)

1.

2. 

3.

Na początku  RAW może się wydawać czarną magią ale naprawdę warto mieć dostęp do czystych danych z matrycy zamiast do danych przetworzonych według widzimisię programu aparatu, zwłaszcza, że nie trzeba kupować drogich programów do zabawy z nimi - mi wystarcza darmowy UFraw :)
pozdrawiam - niech RAW bedzie z Wami :)

Komentarze

  1. kocham RWAwy miłością bezwzględną :))

    OdpowiedzUsuń
  2. jest chyba najbardziej "czysta"

    OdpowiedzUsuń
  3. jak spojrzałam na zdjęcie nr 2 to pierwsza myśl moja "tam gdzie dzień spotyka się z nocą" i na tej focie to doskonale widać, blask pierwszych promieni słonecznych i granat jeszcze nocnego nieba...

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie...
    Może wreszcie się przekonam do RAWa (NEFa)...
    Jak widać na Twoich ładnych zdjęciach plusy są, ale są niestety i minusy (rozmiar i czas potrzebny do wywoływania).
    I bądź tu człowieku mądry ;-)
    Pozdrawiam...
    P.S. Hmmm.. nie wiem, które zdjęcie mi się najbardziej podoba. Chyba nr 2.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jacek pisze o minusach. I to jest powód, dla którego na razie (do kupna nowego sprzętu) zostaję przy jpgach. Atka

    OdpowiedzUsuń
  6. Atko, Jacku też miałam te wątpliwości ale jak już je "łyknęłam" to nie wracam do jpgów :-))

    A miejsce no cóz potrzebne... wolne miejsce na dysku kurczy się zawsze w zastraszającym tempie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Co do RAW-a jestesmy chyba wszyscy zgodni.

    OdpowiedzUsuń
  8. niestety moja znajomość języka angielskiego jest za słaba, a ten dodatek do GIMPa znalazłam tylko w tym języku:( czasem próbuję w aparacie zmieniać balans bieli, albo kompresję, efekt końcowy zapisywany jest już w jpgach, ale na początek i to mnie cieszy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja mam po polsku - poszukam instalki i wyśle :-)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Czarny poniedziałek

W dniu dzisiejszym w Starachowicach podobnie jak i w całej Polsce odbył się protest kobiet.
Oto kilka ujęć.







Radkowice po raz nie wiem który :)

Bardzo lubię to miejsce - klimatyczny drewniany kościółek położony w urokliwym miejscu. Wielkanocny wieczór spędziłam marznąc, fotografując go ponownie :)




Jeszcze jeden wschód ...

...niby jeden z wielu ale jednak bardzo szczególny - bo dziecko chciało wstać o trzeciej nad ranem by pojechać i zobaczyć wschód słońca latem. Byłyśmy w Wąchocku. Takich chmur to jeszcze na zdjęciach nie miałam. Fotografowałam mało z wiadomych względów i z wiadomych względów nie brałam statywu ;) To jeden z najfajniejszych  moich wschodów!





Mała pozdrawia wszystkich śpiochów ;)